Tovább olvasom

Sasfi Csaba,

Gimnazisták és társadalom Magyarországon a 19. század első felében


starsBetöltés...

 

Megjelenés dátuma: 2014-05-20
Terjedelem: 446 oldal

 

Kötés: CÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS
ISBN: 9638922125
4 500 Ft

Állandó 20% kiadói kedvezmény

Nem rendelhető

A tanulás sorsformáló tényező, azonban az, hogy ki miként viszonyul hozzá, milyen jelentőséget tulajdonít az iskolai teljesítményeknek, igen különböző lehet. Aligha kétséges, hogy ebben a családi háttérnek, a szülők kulturális beállítottságának meghatározó jelentősége van. Az iskola társadalmi használatáról és a politikai keretektől függ, hogy az oktatási intézmények milyen mértékben válnak, válhatnak az érvényesülés eszközévé. Az így értelmezett iskolázásnak a története pedig komoly tanulságokkal szolgálhat a jelen számára. Ez a könyv a régi középiskola, a gimnázium mint társadalmi intézmény működését és hatását vizsgálja abban az időben, amikor a születési előjogokon alapuló rendi társadalomszerveződés a végső szakaszába ért, hogy fokozatosan átadja helyét a döntően az egyéni érdemen alapuló polgári társadalomnak.

Idézet, kritika, recenzió helye. Kis türelmet kérünk.

(a szerk)

A szerkesztő ajánlja